De week van de aanbetaling - stress!

Het was ons de week wel. Waar we dachten een gemakkelijke overboeking van de aanbetaling te doen naar Zweden, belandde de som geld met dezelfde vaart weer terug op onze rekening... WHAT.... De bank blijkt in de afgelopen maand zijn (of haar?!) tenaamstelling te hebben gewijzigd en deze gegevens waren niet bij de makelaar en ons bekend... 😩 Dat lijkt dan niet zo een issue ware het niet dat onze bank dan twee keer de omwisselkosten van euro naar SEK en weer terug, in rekening brengt. We waren er dus aardig zuur van, want dat zijn geen tientjes! De afhandeling en/of tegemoetkoming loopt nog.... Intussen zojuist een 2e poging voor de transfer gedaan. Spannend dus of het deze keer goed gaat! 

Goed. Ik heb jullie een degelijke voorstelronde van onszelf beloofd. Wij zijn David (36) en Yvette (33) met dochter Mirre (een half jaar) en hond Banjer (4 jaar). We wonen op het moment in Leiden in een fantastisch huisje. Met een heerlijke achtertuin waar veel zon op schijnt en we heerlijke avonden hebben doorgebracht met vrienden, familie, vuurtjes en bbq's. Ons huisje hebben we overigens goed vol kunnen proppen met onze verzameldrift. Want ja: "wie weet komt het nog eens van pas als we een camping gaan beginnen en we verder geen cent te makken hebben omdat we het wel moeten kunnen aankopen". En nu dat zover is, en we weten waar we heen gaan en wat we daar wel en niet kunnen gebruiken... zijn we aan het ruimen gegaan.... Op tijd beginnen want er is een hoop te doen. In januari gaat ons huis in de verkoop en dat betekent dat er iedere vrije minuut wel met dozen en boxen gesleept wordt, de boekenvoorraad wordt bekeken, Yvette haar verkleedkleding (ohhhh LCKV) wordt uitgezocht en de administratie van het afgelopen jaar maar eens in mappen gedaan moet worden. En intussen natuurlijk Banjer uitlaten, Mirre voeden en aan het slapen krijgen en af en toe de dagelijkse schoonmaak proberen bij te houden, wat dan weer lastig is als je huiskamer vol staat met: 
  • dat komt die halen voor gratis af te halen
  • dat moet naar een afgeefpunt voor apparaten
  • oh en al die mobiele telefoons naar een goed doel
  • kleding naar de kringloop
  • Mirre haar babygym
  • de was die momenteel niet echt droogt buiten
  • en ga zo nog maar even door... 
Je hoort het al, chaos. Waar Yvette dan structuur in probeert aan te brengen. Want ik ben er zo een: een opgeruimde omgeving is een opgeruimd hoofd. Je kunt je dus wel voorstellen hoe "opgeruimd" mijn hoofd nu is 😆 

David werkt 4 dagen bij Bar Lokaal in Leiden als bedrijfsleider, die sinds de 2e lockdown geopend zijn voor heerlijke take away en afhaal. Van zijn 3 vrije dagen, is hij er 2 samen met Mirre en Banjer (zodat ik kan werken bij de boerderijwinkel Eko-Logisch in Roelofarendsveen) en de andere vrije dag, zaterdag, is hij meestal met mijn vader aan het klussen en opruimen in en rondom het huis. Overal tussendoor houdt hij zich bezig met marktplaatsen voor de verkoop van de boot, de motor, de aanhanger, de bakfiets. De gemeente regelen voor het ophalen van onze partykoelkast, de kapotte wasmachine 😖 en het bureau uit de schuur. Ook struint hij het web af voor van alles en nog wat. Van handige weetjes en tips voor in Zweden tot... een hoop in ieder geval! Verder is David net begonnen aan een cursus Flora- en Faunabeheer en starten we binnenkort met een cursus Zweeds. 

Ik werk momenteel 2,5 dag bij de boerderijwinkel in de Veen. Daarnaast begon ik na mijn verlof ook bij Burgemeester Goeswijn en binnen een week volgde de 2e lockdown... :( Daar is Chrissie nu begonnen met take away en werk ik de komende weken af en toe weer een dienst! Van de 4,5 vrije dag ben ik er 3 thuis met Mirre en Banjer zodat David kan werken. Op mijn vrije dagen houd ik mij bezig met de wekelijkse bakvoorraad van zuurdesem- en bananenbroden en knäckebrood, schoonmaken, opruimen, scones of ander lekkers bakken, lekker avondeten bedenken (want je moet wel goed voor de innerlijke mens zorgen he!), probeer ik soms een yoga les te doen (hard nodig voor mijn ruggetje...) en houd ik voor Mirre een dagboek met fotootjes bij. Ik wil ook heel graag fotoboeken maken van de afgelopen jaren, vakanties, zwangerschap et cetera, daar kom ik alleen maar sporadisch aan toe. 

Mirre die houdt zich voornamelijk bezig met... Dat is eigenlijk teveel om op te noemen want het minimensje groeit en ontwikkelt zo onwijs snel! Haar eerste tandje is doorgekomen, ze wil staan en overal heen bewegen (maar kan het nog niet), ze mag het bestaan van vast voedsel ontdekken (Rapley), wil wel zelfstandig slapen maar vindt het moeilijk (slaapt nu ik dit typ overigens wel al bijna 2,5 uur haar middagdutje boven 💛). Ze begint het drinken eindelijk echt te ontdekken, gilt graag van plezier en maakt de hele dag nieuwe klanken en geluiden. Ze is graag bij mij, vindt het ontzettend leuk bij haar vader en wil al met Banjer knuffelen. 

En Banjer... Banjer is een mannelijke rhodesian ridgeback, slaapt een groot deel van de dag, wil veel eten, lekker buiten struinen, af en toe het mannetje zijn, druk doen met mensen waar hij dol op is, onze yoghurt ontbijt schaaltjes uitlikken en de gekookte aardappels van ons bord afkijken. (overigens ook alle vleessoorten hoor, maar die aardappels zijn wel hilarisch). En af en toe nog puberen en opstandig zijn. Ons grote knuffelbeest 😍

Lijkt dit meer op een degelijke voorstelronde? Volgende keer meer over de administratieve voorbereidingen van onze emigratie die overal nog tussendoor lopen. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Sommar 2022 + vooruitblik winter

Winter update! (inmiddels is de lente begonnen 😎)

Bestemming Bekend