Wat een weken!

Zo, we konden niet wachten om jullie te updaten! En toen, toen moesten we wel even wachten... want ik kreeg een flinke keelontsteking met hoge koorts en hoofdpijn van dien. Het was een goede puzzel om de zorg voor Banjer en Mirre gedaan te krijgen. Zonder mijn lieve papa en mama was dat niet gelukt! Hoera voor mijn vader de pensionado (in de Van Dale is dit "gewoon" een gepensioneerde. Ik vond ook deze betekenisgezonde, kapitaalkrachtige senior die volop van zijn of haar pensioen geniet. Ik weet niet of ik hier nu vrienden mee maak... 🙊😏 Ik kan er wel om gniffelen dus de betreffende persoon vast ook aangezien we dezelfde humor hebben.. toch pap?... 😇) Nu ruim 5 dagen verder, ben ik eindelijk een beetje opgeknapt. En probeer ik met het beetje energie toch even deze blog online te krijgen! (dat is overigens niet gelukt, maar de opzet was daar, nu weer 2 dagen later, maak ik m af ook!) 

Wat is er veel gebeurd de afgelopen weken. We hebben er bijna 40 bezichtigingen op zitten verdeeld over 2,5 dag 😲 Ons huis is nog nooit in zo een korte tijd, zo vaak zo schoon én leeg geweest. En intussen kunnen we wel constateren dat we ons huis met succes gaan verkopen. Wat een fijn gevoel als dat achter de rug is. We weten waar we financieel aan toe zijn en welk gat we nog te dichten hebben 😇 Allemaal erg nuttig dus voor onze emigratie! Afgelopen vrijdag hebben we het koopcontract ondertekend, dan nog een paar bedenkdagen, financiële hypotheek voorbehoud, en dan komt het allemaal wel heel dichtbij he.... Ik had zelfs van de week moeite met het idee dat ik afscheid moet nemen van ons gasfornuis met die fantastische grote oven 😆 dusssss. Dan weet je wel hoe het met er met mijn emoties voor staat. Want ja.... nu februari er bijna op zit... zijn we hier nog maar 2 volle maanden en misschien een deeltje van mei.. Ik weet niet waar de tijd heen gaat, maar ik ben er zeker niet altijd bij hoor. 

We hebben intussen onze Zweedse bankrekeningen geopend (MIJLPAAL!!) en de papieren naar de Zweedse Kamer van Koophandel (Bolagsverket) zijn onderweg. En as we speak werk ik aan een ontwerp voor een visitekaartje welke wij kunnen uitdelen aan kennissen op werk en in het park. Dat is dan met behulp van een ontwerp programma hoor. Het is een kaartje voor the time being en zodra het serieuze marketing werk eraan komt... tja wat dan... dat zien we tegen die tijd weer. We proberen alles stapje voor stapje aan te pakken en op te lossen, elke dag weer een nieuwe uitdaging op ons pad. De ene wat groter dan de ander, de ene heeft wat meer prioriteit dan de ander. Sommige dingen zullen in de loop van de jaren een plekje krijgen en dan werkt een tijdelijke aanpak vast ook, laten we onszelf niet nog meer op de hals halen dan we al doen 😀

De verhuiswagen is gereserveerd bij een Nederlandse meneer in Zweden die veel verkeer van en naar Zweden combineert, wat het betaalbaar maakt. En yes, hij blijft binnen ons gebudgetteerde budget, dus kijk dat wordt dan wel even flink inpakken met wat hulp tegen die tijd (dus jaaaa als je sterk bent en je vindt het leuk, blok je dan alvast wat tijd in je agenda ergens begin mei? 🙏😉), maar we hoeven er zelf geen vrachtwagen voor te huren met alle bijkomstigheden en gedoe en geregel van dien. Super blij dus! 

Verder leren we allebei nog steeds gestaag via een appje Zweeds. Elke dag een paar lesjes. Of het echt opschiet is nog even de vraag, maar we krijgen steeds meer tijd om er meer aandacht aan te besteden. Iemand die het leuk vindt om mij binnenkort een dagdeel te helpen met stickers/post its te plakken op meubels en dingen in ons huis? 😂 (op één van mijn vrije dagen van zondag tm dinsdag) Daar heb ik vast meer aan dat de vertaling van een mier of een eend.... 

Nu geloof ik dat dit de voornaamste update al wel weer even is. Zijn er dingen die ik vergeet of waar je nieuwsgierig naar bent? Een verzoek voor een onderwerp mag je in de comments achter laten.  

Vi önskar er en solig helg och hej då! 

David en Yvette plus de, op dit moment, zeer ontspannen gezinsleden Banjer en Mirre 💛😘😎




Reacties

  1. wat een werk allemaal en wat rot dat je ziek was. Gelukkig weer voorbij toch? Ikhoor graag verder, hang in, alles komt goed, kyss, anne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had eerst je blog even moeten voordat ik vanmiddag aan de deur stond ;) Dan waren alle vragen meteen beantwoord haha. Wil je nog een leuk sales trucje weten met betrekking tot visitekaartjes? Als je iemand je visitekaartje geeft, geef er dan niet één, maar twee of drie. Eentje is er dan voor henzelf om te houden en de anderen om weg te geven :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ach ik vertel het met alle liefde, leuk elkaar even te zien! Snel maar een wandeling inplannen :) En dan geef ik je een paar visite kaartjes! Liefs en fijne dagen op Terso!

      Verwijderen
  3. Ik had eerst je blog even moeten voordat ik vanmiddag aan de deur stond ;) Dan waren alle vragen meteen beantwoord haha. Wil je nog een leuk sales trucje weten met betrekking tot visitekaartjes? Als je iemand je visitekaartje geeft, geef er dan niet één, maar twee of drie. Eentje is er dan voor henzelf om te houden en de anderen om weg te geven :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Sommar 2022 + vooruitblik winter

Winter update! (inmiddels is de lente begonnen 😎)

Bestemming Bekend